Zgłoś Twoje dziecko do konkursu "Ruszaj z przedszkolakiem łamigłówek szlakiem"

Komunikaty

WITAMY MOTYLKI

25.03.2020 r. ŚRODA

1. DYKTANDO GRAFICZNE ( nie mylić z dyktandem ortograficznym)
Dziś rozwijamy orientację w przestrzeni. Różnicowanie lewa, prawa wymaga wielu powtórzeń. Przekonacie się Państwo, że to fajna zabawa. Zachęcamy do niej ponieważ takie dyktando doskonali też umiejętność skupienia uwagi i koncentracji co ważne w szkole. Potrzebujemy kartki, ołówka i może kredek. Zaczynamy!
Kładziemy przed dzieckiem kartkę ułożoną poziomo. Następnie prosimy, aby dziecko położyło dłonie na kartce. Powtarzamy, która to ręka prawa, a która lewa, dzieci wskazują dół i górę kartki.
Rodzice odczytują treść dyktanda (podaję niżej), a dziecko słucha wskazówek i na tej podstawie rysuje.
Na środku kartki narysuj dom. Po prawej stronie kartki, obok domu narysuj drzewo, a na drzewie ptaszka (może być bocian). Po lewej stronie kartki na dole narysuj trawę, a na niej 4 kwiaty (tu może być dowolna ilość, zależy ile dziecku zostało miejsca). Po prawej stronie kartki, u góry narysuj 2 chmurki. Po lewej stronie kartki, na górze narysuj słońce. I na koniec …Po prawej stronie dachu narysuj komin.
Gotowe!! Oczywiście jeśli dziecko ma ochotę może pokolorować swój rysunek. Można też, jeśli jest miejsce na kartce , podyktować dodatkowe elementy wg. własnego pomysłu.
2.KARTY PRACY Nowe przygody Olka i Ady
Na stronie 49 zaznaczamy dzisiejszą pogodę. Możemy przy okazji wytłumaczyć dziecku co oznacza przysłowie W marcu jak w garncu i powtórzyć nazwy miesięcy. Zachęcamy dziecko, aby spróbowało policzyć, który to miesiąc z kolei.
W tych samych Kartach pracy strony: 42 i 43.
3. JĘZYK ANGIELSKI W domu, dla przedszkolaków najlepszym narzędziem do nauki jęz. angielskiego są m.in. piosenki i krótkie filmiki. Nasze dzieci poznały wiele treści w tym obszarze. Szkoda byłoby to zmarnować. Jak sami Państwo wiecie, powtarzanie poznanego materiału z języka obcego to najlepszy sposób na jego opanowanie. Dlatego spróbujemy systematycznie utrwalać to co dzieciom jest już znane. Dziś proponuję piosenkę, którą nasze dzieci poznały jeszcze w grupie 5 – latków, (chyba we wrześniu). Piosenkę odtwarzamy z You Tube Należy wpisać tytuł piosenki Hello!| Super Simple Songs . Dodatkowym ułatwieniem dla Państwa będą napisy w języku polskim.
4.ĆWICZENIA W CZYTANIU Rozsypanka wyrazowa
Piszemy odręcznie ( mogą to być litery duże, drukowane) lub na komputerze zdania - na paskach papieru. Następnie rozcinamy zdania na tyle części, ile jest wyrazów Zadaniem dzieci jest ułożenie z rozsypanych wyrazów całego zdania. Przypominamy, że zdanie zaczyna się z wielkiej litery, a na końcu jest zawsze kropka, będzie to też ułatwienie dla dzieci.
Nie możemy wymieszać wszystkich wyrazów ze wszystkich zdań. Byłoby to za trudne. Załączone zdjęcie wszystko wyjaśni. Proponowane zdania:
Amelka ma kotka.
Lena lubi pomidory.
Oliwier robi deser.
Mama ma dwie parasolki.

Pozdrawiają pani Ewa i pani Lila
Komunikat 2020-03-25, 13:37 | autor: Bożena Stelmach
Przedszkolowo.pl logo